lunes, 28 de septiembre de 2009

Xuegos Tradicionales pa neños/es y adultos

Semeya de Luis Vigil.

El xuegu ye ún de les formes de rellación social y transmisión de cultura tradicional que denden bién neños se pue entamar.

Nel nuesu tiempu, nel que cada vez ye más difícil ver neños/es xugando pela cai o práuticando deportes que nun ten complementáos con un parque un cacharru ellectrónicu u otros artilugios , paeznos importantisima la recuperación d'aquellas actividaes lúdiques que compartíen les comunidades de xeneraciones anteriores y que tantu servíen pa les reellaciones sociales y pa caltener la cultura y saber tradional de los nueso.

Por todo esto n'esti cursu 09/10 facemos apuesta polos xuegos y deportes tradicionales con un ufierta tanto pa neños/es como p'adultos.

Carlos Suari ye ún de les persones más capacitaes y formaes na materia y la persona adecuá pa llevar a cabo esta propuesta.


Les actividaes:


-El cursu de xuegos tradicionales p’adultos empobínase a una población variao que, como base, presenta bona gana de pasalo bien y reflexonar sobre la importancia de lo lúdico nel nuesu patrimoniu cultural. Por eso, toa persona con interés na tradición asturiana va tener la oportunidá de recibir otru puntu de vista sobre una estaya davezu escaecida y maltratada. Amás, perfiles profesionales como’l d’animador/a sociocultural, monitor/a de tiempu llibre, maestra/u o profesor/a, van sacar bon rendimientu d’esti cursu que tamién va tratar del significáu y la bayura lúdica asturiana, del so orixe y la so posible aplicación na sociedá actual. (2 h. / selmana)

-El cursu de xuegos tradicionales pa neños/es tien como oxetivu la recuperación d’estes manifestaciones lúdiques pa la vida y el desarrollu de la xente más mozo. Pieces bien estremaes de la nuesa tradición xugada van tar presentes nesti cursu que de la que colabora nel deprendimientu motor de les y los guah.es, esconsona’l so interés pol conocimientu y el dominiu d’estos xuegos, abriendo un camín d’autoestima pa cola cultura asturiana, pal diálogu interxeneracional sobre los nuesos raigaños. Too ello pasándolo mui bien y sudando un poco la camiseta. (1,5 h / selmana).

El profesor:

Carlos Suari llicencióse en ciencies de l’actividá física y del deporte en 2006 y continuó la so formación universitaria en ciencies de la educación y n’antropoloxía social y cultural. Perteneció a la primer y única xeneración de monitores y árbitros de deportes tradicionales na correspondiente federación onde tamién exerció como docente. Autor y coautor de dellos llibros y artículos nesta materia, participa de contino n’actividaes d’investigación, formación y divulgación del xuegu tradicional. Dientro de la RTPA dirixe dos programes selmanales nos que la motricidá tradicional ye prioridá.: ¡Acuto! y A galmiaes.

Si quies apuntate a les clases con Carlos fae la to inscripción nel 985 67 71 13

No hay comentarios: